Skucku, blommor och bröd

Igår var vi på besök i Skucku. En del av Henkes släkt hade begett sig dit för att fira påsk så då åkte vi dit på en liten fika. Tog med några brownies som jag bakat kvällen innan. Karin och Joel var med och fast jag hade med mig kameran tog jag inte ett endaste kort. Det fantastiska var att solen sken och värmde så mycket att man faktiskt kunde sitta ute, utan jacka. Jättehärligt och det gjorde att vi fått lite eld i baken angående inredningen på vår balkong. Det är dagens projekt i alla fall. Vill ju kunna passa på att sitta ute när nu solen tittar fram.
På vägen hem från Skucku tittade vi så klart in på Dollarstore. Vi tänkte se om de hade några balkongmöbler men det hade de inte. Fyndade dock ett enormt pastafat till halva priset.



Igår fick jag tulpaner av Henke! De är så fina. Tulpaner är min älsklingsblomma och vi brukar ha det hemma då och då. Men i år har vi inte haft det en gång.
En sak är dock lite fuskigt, hur fan ska man kunna vara sur när man får blommor? Då har man suttit och laddat upp med bitterhet och surhet i soffan och tänker att nu fan ska han få se hur suuur jag är när han kommer hem. Och så får man blommor. Då dör surheten liksom ut litegrann. Blev filmkväll istället för att sura. Ganska bra faktiskt.



I morse bakade jag frukostbröd. Det är nice med nybakt. Det jäste över natten också så det kändes inte ens som att det var särskillt mycket jobb med det. För mig. För Henke var det dock en hel del eftersom jag har bakat en hel del de sista dagarna och han inte diskat en hel del. Det blir som något fel i ekvationen där. Han har diskat hela morgonen.



Nu blir det pimp av balle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0