Mat, mage och fint väder

I torsdags fyllde Anna Lena år. Vi visste inte riktigt vad vi skulle hitta på för något att ge henne i present så vi bjöd henne på middag på Innefickan. Jag har faktiskt aldrig varit där och ätit förut men ryktesvägen har man ju hört att det ska vara bästa stället i stan. Har fått någon stjärna någonstans tror jag. är även lite dyrare än de andra ställena men när man tänker efter så är det typ en tjuga som skiljer och då kan det ju vara värt det.
Det är väldigt mysigt därnere, som att äta i en vinkällare typ. Nu lät ju inte det så mysigt kanske men det är stenväggar och ganska litet.
Anna Lena och Sune beställde oxfilé, Henke lamm (som var det godaste han ätit på väldigt, väldigt länge) och jag fastnade för Moules frites. älskar ju musslor och även om kombinationen musslor och pommes låter lite skum så har jag hört talas om den här rättens fantastiskhet (vet att det inte är ett ord) så många gånger att det var dags att testa. Är ju också lite osugen på att betala dyrt för välstekt kött när jag egentligen vill ha det blodigt.
Det var GOTT!!!! Oj, oj vilket berg av musslor jag fick in. I en underbar vitlökssås men pommes frites och aioli till. Orkade inte ens all pommes. Det var så värt pengarna och jag vill egentligen planera in redan nu när vi ska dit och äta igen.



I går blev inte middagen fullt så lyxig. Henke skulle med sitt arbetslag på vinprovning och vi hade ingenting jag kunde äta i kylen, så det blev våfflor! Det är ju som himla smidigt att göra när inspirationen tryter.
Det var mumsigt men sedan på kvällen när jag fick för mig att jag skulle göra småfralla så råkade jag stöta till gräddförpackningen som stord på översta hyllan. Grädde överallt! När jag väl hade torkat ur hela kylen, (och grädde är inte det lättaste att torka upp, fett som fan) hade jag tappat all bakork och hamnade i soffan för resten av kvällen. Tråååkigt.



Och så magbilden från vecka 30 som jag tog i morse:



Idag har det varit toppenväder!
Vi startade med en ordentlig frukost och begav oss sedan till Sommarhagen på Frösön. Tog en promenad runt och tittade på alla hus och belönade oss sedan med en fika på Stocke titt.
Tompa mötte upp oss och hundarna fick nosa lite på varandra.


Kommentarer
Postat av: kakans foton och illustrationer.

Kaxa ser jättekonstig ut. Är det en galen vinkel månne?

2010-04-27 @ 11:17:11
URL: http://kakansfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0