Finbesök på Ranchen

Idag har det varit en riktigt aktiv dag.
Genom lite kontakt via Facebook hade jag fått veta att Stina, en gammal klasskompis, skulle komma till stan. Vi hade bestämt att vi skulle träffasnågonting när hon var här men inte när. I morse ringde hon och undrade om vi hade något särskillt för sig. Det hade vi inte så hon och hennes sambo fick jättegärna komma och hälsa på. Det var ju bara det att det såg ut som faaaan här. Så på en och en halvtimme hann vi städa som galningar, vilket även innebar dammtorka och moppa. Göra oss i ordning eftersom jag inte ens hade klätt på  mig när hon ringde, och baka en kaka eftersom jag tar varje chans jag får till att baka någonting.
De var här i drygt två timmar och det var jättekul att prata lite. Det var 2,5 år sedan hon var här sist och även sedan vi pratade, så man har ju lite att snacka om =) Hoppas att de kommer till stan snart igen, annars får vi ju masa oss ner till Göteborg vid något tillfälle. Det är bara synd att de där tillfällena inte dyker upp så ofta. Till exempel så fick jag i studentpresent (10 år sedan!!) ett åkband på Liseberg av Gun-Britt. Jag är fånigt förtjust i Liseberg och boende är inte heller något problem när vi är där. Ändå har jag inte masat mig dit! Har varit där en gång på de här tio åren och då var det vinter så då var det inte så stor vits att plocka ut det där åkbandet. Risigt. Men, nu kanske all flygtrafik är inställd några år framöver så då blir det ju Sverigesemestrar som gäller. Det kanske är det som krävs?

Sedan var vi bjudna på middag hos pappa. Lasagne!!! Det är pappas specialitet, och den gör en aldrig besviken. Vi hyrde ju även två filmer för några dagar sedan så vi plockade med oss den andra, osedda, och såg den där. The box hette den och var inte alls vad jag förväntade mig. Den stod under genren thriller och enligt baksidan verkade den riktigt spännande. Enligt mig skulle den dock helt klart stå på Science Fiction hyllan. Den var helt okej men hade nog varit bättre om jag hade varit lite mer förberedd på vad det var jag skulle få se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0