Snuskiga bröd

Helg igen. Veckorna går ruskigt fort.
Planen för helgen var att åka till Skucku om vädret verkade bli okej. Vi åkte inte till Skucku. Snöat både igår och idag. På mornarna ser vädret ut att bli toppen och sedan blir det katastrof, trist.

Jag har bakat lite, surprise. Det är som det enda jag kan komma på att göra när vi bara sitter hemma och inte har något bättre för oss. Och jag gillar verkligen nybakt bröd. Den här gången blev det källarfranska. De smakade helt okej men utseendet blev varierat. I receptet så stod det att man skulle göra små rundlar och vika de dubbla. Jag var lite skeptisk till det så jag gjorde bara vissa så och sedan experimenterade jag med lite olika former på de andra. Jag hade rätt med den dubbelvikta varianten, Henke kallade dem för något väldigt osmakligt. Första delen av ordet är ett bakverk med kanel och andra delen är ett könsord. Och jag kan inte direkt säga emot för utseendet på bröden blev väldigt speciellt. Och svåra att dela och smöra blev de också.
Vilken variant tycker ni bäst om tro?



I går, fredag, så bestämde vi oss för att Henke var frisk nog att våga sig ut på stan. Det hade gått 48 timmar sedan sista kräkan så även om det skulle ha varit vinterkräksjukan så skulle det vara lugnt. Efter jobbet blev det alltså en gammal klassiker, After Work med Tompa.
Vi brukar ju alltid stå och hänga på dörren till Plaza när de öppnar upp men nu var vi lite sena och där först runt sex. Proppfullt. Såhär i efterhand kanske vi helt enkelt skulle ha väntat och sett om något bord blev ledigt men vi bestämde oss för att leta på annat håll. Det var fullt överallt. Tillslut fick vi ett litet bord med pallar på Bishops Arms. De har dock ingen After Work special så vi fick betala fullt pris. De har ändrat i menyn, och inte till det bättre. Tog pastan, en Carbonara, som visserligen var betydligt billigare än deras förra pasta men inte särskilt god. Henke tog hamburgare och Tompa vegetarisk Quesedilla. De var dock väldigt nöjda. Nästa gång ska vi hänga på dörren till Plaza igen.



Efter maten gick vi på Videoteket och hyrde två filmer. Vi började se komedin "Trubbel i Paradiset" men trots att den var bra så började jag nicka till efter halva. Vi stängde av och planerar att se andra halvan ikväll.

Idag åkte vi in på Pingstkyrkans loppis men hittade inget av intresse. På väg därifrån fick vi ett sms av Anna Lena om att hon och Sune satt på Svenssons så då körde vi dit och mumsade i oss lite bärpaj. Den var gjord i en jättesöt liten portionspajform. Efter det skulle vi egentligen på Rusta för att lämna tillbaka blomlådorna vi köpte men tiden blev för tight. Manchester United match klockan två, väldigt viktigt. Får bli i morgon istället.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0