Skumma magrörelser x 2

Igår satt jag framför tv:n med kameran i högsta hugg och försökte filma när det sparkade i magen. Det var inte lätt. Tillslut insåg jag att det syntes bäst när jag lade min mobil på magen. Då kunde men liksom se hur mobilen levde sitt eget liv där på magen. Jag fick äntligen till en liten filmsnutt men då gick det inte att ladda upp filmen på You tube. Och jag måste ju göra det för att kunna visa upp den här på bloggen. Lite frustrerande men kanske inte något som är särskillt roligt att se ändå. En ganska händelselös film egentligen. Men eftersom det lilla livet väljer att sluta sparka så fort någon ska känna så vile jag bara bevisa att det faktiskt är någon aktivitet där inne.

Just nu ligger Henke och pustar på soffan med magont. Han har varit på övernattning i Lit med sin klass och hitills har två ringt och rapporterat magsjuka. Och jag tror inte att alla ringer hem till sin lärare för att rapportera sina sjukdomar så vem vet hur stort mörkertalet är.
Jag har sagt till Henke att han absolut inte får bli magsjuk så nu får vi se hur mycket han egentligen lyssnar på vad jag säger.

Uppdatering:
Det är nu åtta elever nere för räkning och Henke har spytt. Han kan dock ha undgått magsjukeförbudet genom att dricka bajs! Det finns nämligen en möjlighet att vattnet i Lit innehöll en hel del gödsel och att det är detta som gjort alla sjuka.
Jag hoppas verkligen det! För det första smittar det inte då och för det andra kan man tracka Henke för att han druckit bajs.
Han mår inte magsjukedåligt så det är bara att hålla tummarna för bajsalternativet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0