Nu är det vååår!

Gjorde en svamppaj till middag. Gick super snabbt och lätt eftersom jag inte orkade göra egen pajdeg utan köpte smördeg. Den var jättegod men nästa gång ska jag ta mig tid att göra degen själv. Jag gillar ju faktiskt pajskalet och med smördeg förvinner den ju nästan. Ingen konsistens liksom.
Sedan har jag tvättat och gått på hundpromenad i tokblåsten. Och vad hittar jag då?!?! De första tussilagona! Jag älskar tussilago! Planen är att gräva upp några och plantera de i en kruka på balkongen. Hade dock inget att gräva med så det fick bli en klassisk liten minibukett. Vet att de av tradition ska stå i äggkopp men våra äggkoppar fungerade inte riktigt så det fick bli snapsglas. Vi skapar våra egna traditioner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0