Frukost

Henke spelar tennis nu på morgonen så jag bestämde mig för att äta en riktig brakfrukost. Det var riktigt gott men jag har ett litet problem. Jag tänker alltid att jag ska ordna en ordentlig frukost och så ska jag sitta och läsa och njuta jättelänge. Det är alltså planen men utförandet går inte alltid som jag vill.
Det är svårt att få ihop de två delarna. Antingen fokuserar jag lite för mycket på boken och så blir teet kallt och mackorna torra eller så fokuserar jag för mycket på frukosten vilket resulterar i att jag tappar bort mig i boken hela tiden och läser om samma stycke femtioelva gånger och dessutom slänger i mig frukosten så jag ska kunna luta mig tillbaka och läsa. I dag blev det den sistnämnda. Men som sagt, gott var det och jag behöver nog inte fylla på förrän till middagen. Vad ska vi äta förästen, påskafton, då borde man ju lyxa till det på något vis.



Kan någon föresten se vad som saknas på den här bilden? Något viktigt.
Det stämmer, ingen kaviar! Vi tog med kaviaren till Lanzarote och jag glömde att vi inte hade köpt någon ny. Surt som fan när man redan kokat ägg. Salt fick duga idag men det blir en tur till affären å det snaraste.

Har en till fråga om det är någon som har en åsikt.
Jag ska på kalas nästa helg. 30 års kalas. Detta innebär ju att man ska vaara lite uppklädd. Det är inte det lättaste när man har ändrat kroppsform som jag har de senaste månaderna. Jag har några svarta klänningar som jag skulle kunna ha men nu börjar det bli så vårigt ute att det känns trist att sätta på sig svart. Jag vill ha FÄRG! Har en klänning som jag provade i morse och jag går precis i den även om det blir lite korvskinnsvarning på ryggen. Är dock väldigt osäker på om färg, färg, färg passar mig för tillfället. Tycker att jag påminner lite väl mycket om ett stort påskägg.
Överlåter detta därför till någon annan att bestämma.


Kommentarer
Postat av: Meeri

Jodå, det där går. Jag skulle dock gärna se lite smycken till. Några stora armband eller ett halsband eller så. Det enda som skulle kunna vara någon typ av hake är att centrum på ringen hamnar mitt på musen så det blir lite fokus där, men det är det säkert ingen som tänker på :)

2010-04-06 @ 10:21:11
URL: http://meeri.blogspot.com
Postat av: Jenny

Ähhh, du vet väl att det är dit jag medvetet vill dra fokus =)

Blir den klänningen i alla fall. Orkar inte gå på stan för att hitta någon ny. Om man tyckte att provrum var jobbiga innan så är det ingenting mot nu. Ta av sig kläderna tar en evighet så det gör jag inte i onödan.

2010-04-09 @ 08:30:29
URL: http://tantjenny.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0