Söndagsbestyr

Nu ska jag bara helt enkelt berätta om vad som hänt idag.
Vi hade lite projekt som skulle göras, det första var att gå på en promenad med Kaxa för att kolla in bryggan vi hade hört talas om. Det gick inte ens någon riktig stig som ledde till den men vi hittade den ändå och den var enorm och helt fantastisk. Oj, oj vad jag längtar till sommaren. Det är ju dock tyvärr ett tag kvar.
Nästa sak som skulle göras var att åka till momma och lämna lite grejer och hämta Teds födelsedagspresent. Bland annat skulle jag lämna min ros till henne för vi är ju borta i en vecka. När jag tittade lite närmare på blomman så såg jag att den hade ett tunt nät runt bladen som det kröp en massa små kryp i. Skitsnuskigt. Stannade därför till på Linnéan på vägen och fick lite medicin. Vill ju inte att smitta alla mommas blommor.


Men den blommar fortfarande fint... eller rättare sagt så blommade den fint. När Henke skulle skölja av krypen råkade han bryta av knoppen. Nu står den så fint på köksbordet i ett centilitermått till sprit.


Före olyckan.

När vi kom till momma så blev vi bjudna på pannkakor till lunch. Behöver jag säga att vi fortfarande inte ätit någon middag. Vi tackade genom att ha en j-a odåga till hund. Momma hade börjat lagt ett pussel och det bordet bestämmde sig Kaxa för att försöka hoppa upp på. Resultatet: hela pusslet på golvet. Skithund. Spenderade sedan ett bra tag med att försöka lägga åtminstode an liten del av pusslet hon lagt. Hon hade säkert hunnit tre fjärdedelar och vi lade inte alls så mycket. Stackars momma.

Sedan var det dags att måla lite hyllor. Alla våra hyllor har varit brunbetsade och nu skulle de passa bättre om de var vita. det var bökigt som tusan. Färg och tidningspapper överallt. Men nu är det nästan klart. Lite finputs kvar till i morgon.



Igår åt vi mycket och gott.
Till efterrätt var det blåbär, vilket syntes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0