Let's Zumba

Idag har jag tränat! Och det var banne mig på tiden. Mitt Friskiskort gick ut den 3 september och innan det hade jag inte riktigt tid att träna under en ganska lång tid då det var flyttning.
Och ska man ändå träna så är det väl lika bra att göra det ordentligt. Först tränade jag Zumba, den där nya dansträningen de gör reklam för på tv-shop, i drygt en timme. Det var jobbigare än jag trodde att det skulle vara men riktigt kul. Kände mig dock riktigt fånig de första fem minutrarna av dansande i vardagsrummet men sedan gick det över. När det var klart så kopplade jag på Kaxa på ett rep som jag fäste i midjan och så drog vi ut och sprang. Ingen aning om hur långt vi sprang men runt 35 minuter var vi ute.
Nu gäller det bara att jag håller uppe den här träningen, det är ju det som är det kluriga.
Nu sitter jag i soffan, tittar på tv4 plus, har precis ätit lunch och ska snart hoppa in i duschen. Ikväll ska vi bjuda Åsa på middag och hon bidrar med förrätt och efterrätt. Det ska bli kanon. Tror det kommer att bli en superperfekt lördag.

Så här röd och svettig blir man ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0