Övermöblerat

I orsdags var vi alltså och åt soppa på Oscars. Det var grejt. Tror nästan att det kommer att bli ett givet torsdagsnöje framöver. Jag åt dock inte soppa utan pasta. Pasta för 35kr och vin för 30kr, helt i min smak.
Igår var det filmkväll hos Martin och ikväll ska jag på kalas!
Meeri har fyllt år så vi ska fira henne. Jag vet inte riktigt detaljerna men jag tror vi ska ut och äta och dricka i alla fall. det ska bli jättekul! Har fixat en liten specialpresent till henne men jag tänker inte lägga upp någon bild på den förän hon fått den. Det vore ju typiskt om hon hann se den här innan hon fått den.

Idag har vi varit och letat möbler. Vi hade ju lite för stora möbler för nya lägenheten så vi fick ställa ut några i förrådet, vilket i sin tur resulterade i att vi behöver lite nya. Tex. en skohylla, en bänk till köket, en byrå till hallen och en hylla till badrummet. Vi var runt på lite loppisar i dag och jag hittade världens finaste bord från 1800-talet. Lite i det största laget :) men blir man kär så blir man. Jag hade faktiskt tänkt att jag inte skulle proppa den här lägenheten full som jag gjorde med den förra. Men varför kämpa emot, är man möbelfetischist så är man. Jag får leva med att ha ett övermöblerat hem där ingenting passar ihop.

Min nya kärlek:


I morgon ska vi måla hyllorna till köket ett andra varv och ev sätta upp dem om de hinner torka. Det blir toppen, då har vi kommit ett steg närmare att få ett rum klart. Sedan MÅSTE vi ju byta tyg på soffan och fixa gardiner, men, en sak i taget.
Nu ska jag hoppa i duschen och göra mig fin inför ikväll!

Kommentarer
Postat av: kakan

Mycket fint bord hörrudu!

2009-09-26 @ 16:47:03
URL: http://select.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0