Livet på Ranchen

Tänkte börja med en liten historia om hur livet kan te sig på landsbygden.
Skulle gå på morgonpromenaden med Kaxa när jag såg något flaxa omkring i en buske. Det visade sig vara en fågel som fastnat i nätet som var runt busken. Den kämpade på för glatta livet och trasslade bara in sig mer och mer. Henke fick springa hem igen och hämta en sax och en handske. Fågeln var rejält intrasslad och jag fick sitta ett bra tag med fågeln i handen och klippa lös den. Dagens goda gärning: klar.

Sedan kom jag hem och läste en kommentar av Linus. Nu törs jag ju inte annat än att visa lite bilder från lägenheten, men eftersom det inte är klart och jag inte vill visa upp stället innan det är fint så blir det bara lite detaljbilder. Inte vad du hoppats på kanske men jag lovar att när det är klart ska du inte bara få bilder utan då ska jag filma så du verkligen kan få känslan över hur det ser ut här. Och efter det måste du ju självklart komma och hälsa på!



Ikväll ska vi på kräftskiva till Åsa och Kalle. Det ska bli grymt!

Kommentarer
Postat av: Linus

Woho! Tackar för bilderna, ser fram emot film (och live-besöket nån gång)!

2009-09-06 @ 23:19:27
URL: http://lalabarba.blogg.se/
Postat av: Kusin J

Så lång ser livet på landet bra ut :-)

2009-09-07 @ 15:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0