Kung på att skaffa jobb!

Folk klagar på arbetslösheten men va fan, sök jobb på dagis då!
Igår och idag har jag jobbat på dagiset Astern. Lämnade alltså ut cv:t i förrgår och har redan fått jobba två dagar. Plus att idag när jag kom hem hade jag fyra missade samtal från dolt nummer = något annat dagis.
I morgon ska jag inte jobba om inte något annat ställe ringer för hon jag vickade för skulle vara tillbaka i morgon. Men torsdag eller fredag måste jag reservera till Spira, får ju inte låta det bli lidande.
Men jesus vad trött man blir av dagisjobb. I och för sig går det ju inte att jämföra för igår hade vi möte med Spira och jag var tvungen att jobba lite där sen så igår jobbade jag över tolv timmar sammanlagt. Men man blir definitivt trött på ett helt annat sätt än när man sitter still på sin kontorsstol hela dagen.

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Jaja ta åt dig all ära du kungen! Fan jag kan väl bli utnämnd till prins åtminstonde!?

2009-09-10 @ 20:22:38
Postat av: Jenny

Du kan få dela tronen med mig kära spökskrivare!

2009-09-10 @ 22:58:41
URL: http://tantjenny.webblogg.se/
Postat av: svärmor

Välkommen till verkligheten. Dessa små liv är dock oftast helt underbara. Jag vet. Har jobbat med dem i 33 år.

2009-09-11 @ 18:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0