Jobbig dag :)

I dag har jag varit i jobbsökartagen. På Spira har vi nu lågsäsong och har därför tid att jobba lite mer extra. Vi sitter ju instängda hela dagarna så jag tyckte att det skulle vara skönt att få vara lite utomhus. Bra arbetstider kändes också viktigt och att få träffa lite folk. Vad blev det så? Dagis så klart! Åkte runt och lämnade mitt cv på tio olika ställen idag och de verkade väldigt positiva. Nu i influensatider behövs vikarier och de verkar inte ha jättemånga på sina listor. Fick till och med en rundtur på vissa ställen. Lämnade i de områden som kändes bekväma att ta sig till och får jag ingen respons på någon vecka så lämnar jag ut ett gäng till.

Men några saker vill jag dock anmärka på. Ett. Hur man tar sig innnanför grindarna på dagis. Det är som att vara med på Fångarna på fortet. Olika kluriga lösningar på varje ställe. Dra i spaken och lyft haspen samtidigt som du drar i grinden. Typ. På ett ställe var grinden dessutom så hög att jag var tvungen att klättra lite för att öppna den. När man väl tagit sig förbi det hindret så kommer nästa problem. Vilken dörr ska jag gå in i? Femtioelva olika dörrar med saker som "granen" och "frallan" skrivna på. Man chansar på en dörr och kommer in i en helt död lokal. Tyst som i graven. Är det inte ett dagis? Ska det inte finnas barn som lever rövare? Har svininfluensan redan tagit alla? Det slog inte fel någonstans. Tillslut lyckades man, efter att ha smygit runt som en inbrottstjuv i tio minuter,  söka reda på någon i personalen som kommit på villovägar, men det var inte lätt. Inte så konstigt att de inte har några uppskrivna på sina vikarielistor.
Som tur var så var de ute på gården på de flesta ställena och då slapp man det problemet.
Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas att någon hör av sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0