Träning på väldigt låg nivå

Har ju haft en plan på att jag ska träna hemma framför tv:n. Måste erkänna att det gått sådär. Har tränat Zumba några gånger men jag känner att jag måste ha lite olika videos att träna till, annars blir det för tråkigt. Har dock inte haft fler videos för det har varit lite problem med nedladdningen. Lyckades dock få hem Tracy Anderson Dance Cardio igår. I dag var det dags att testa.
Men fy faaaan!
Femtusen steg och kombinationer, allt i en fruktansvärt snabb takt. Jag stod och kämpade i över en timma och fick spola tillbaka och spola tillbaka. Kom knappt till den riktiga dansdelen utan kämpade nästan bara med instruktionsintrot. Tillslut var hjärnan så slut av allt den skulle försöka komma ihåg att jag var tvungen att stänga av. Jag stod som bara där och viftade lite lamt.
Har ju dansat förut och kört aerobics och annan träning med koreografi och det har alltid gått bra, men det här...
Det posivtiva är att om jag väl lär mig skiten så kan det nog bli ganska roligt. Skulle dock behöva ett lite större vardagsrumsgolv.
Tänker inte ge upp riktigt än. Det kan ju inte bli svårare och svårare.

Jag saknar Friskis :(


Kommentarer
Postat av: nils

En anledning att skaffa nytt hem!

2009-10-20 @ 13:06:36
URL: http://www.munther.org
Postat av: Jenny

Jo, det var ju inte alls jobbigt att flytta sist så... Och jag har alltid velat ha ett hus med gympasal. Ska börja leta på en gång.

2009-10-20 @ 14:08:40
URL: http://tantjenny.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0