Lyxfrukost ala vardag

Nyinförd rutin.
Åsa och Kalle har börjat med en, enligt mig, mycket smart grej. Vi vill ju inte vara sämre utan härmas helt enkelt.
En dag i veckan ska en av oss kliva upp lite tidigare och göra i ordning mysfrukost tills den andra kliver upp. Så varannan vecka får man kliva upp och frukosten står på bordet. Tyvärr måste man ju de andra veckorna kliva upp okristligt tidigt och börja kocka, men jag tror det kommer att vara värt det.
Första gången tog jag på mig och det var i morse.
Ostomelett och mackor med grönsaker blev menyn. Nu vill jag ju skriva mmmmmm, men tyvärr saltade jag omeletten lite för mycket. Inte särskillt mumsigt alls tyckte jag och åt bara halva, Henke fick resten som tyckte att det var gott.
Undra vad han hittar på nästa vecka..



Det blev inte en helt vanlig lunch heller. Jag följde med Åsa på en lunchdate till Torgbrinken för att träffa Hanna. Det är sjukt mysigt där och bra priser. Men tydligen inte så länge till. Det stod en lapp där inne att de skulle höja priserna från och med i morgon. Synd.
Jag åt en god morotssoppa med bacon och lime.



Henke hade redan åkt hem när jag slutade så jag skulle ta bussen. När jag kom ner till gatan där bussen går så såg jag att den var på väg. Började springa men insåg att jag ändå aldrig skulle hinna så då gick jag i stället och tänkte att jag fick ta bussen som gick en kvart senarre i stället. Då saktade busschaufören in bredvis mig och gestikulerade så jag förstod att han undrade om jag skulle med. Jag gestikulerade att det skulle jag och brjade åter springa mot busshållsplatsen där bussen svängde in och väntade på mig.
Det var väl en god gärning om något! Det hade han ju inte alls behövt gjort sig besvär med.

När jag kom hem fick jag som vanligt ett väldigt varmt välkomnande av Kaxen. Hon hoppade upp i famnen och lade sig som en bäbis som hon brukar göra ibland. Hon är allt lite skum vårna lilla vovve.



Nu ska jag göra lite Carbonara och sedan kommer tjejerna för lite Desperate.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0