Pumpa

I morse fick JAG frukost. Henke gick upp tidigare och kockade loss i köket. När jag klev upp blev jag bjuden på äggmacka, omelett och juice. Det var riktigt mumsigt men oj, vad mätt jag blev. Behövde nästan inget fika på jobbet.



Sedan var det dags att åka på jobbet och äntligen fick jag gå tll Spira istället för dagiset. Visst att det är helt okej att vara på dagiset också, men jag saknar ändå dagarna på Spira. Åsa åkte på IKEA efter lunch så det var ju lite synd, men det var ändå härligt.
Nu är det ju typ Halloween. Därför åt vi pumpa idag. Henke ska på lagfest i morgon så det skulle ju inte gå att göra det då. När vi reste i Australien åt vi pumpa flera gånger och det var så himla gott men här hemma har vi inte ätit det en enda gång. Jag fick syn på en Butternutpumpa på affären och slog till. Idag åt vi alltså lax med rotsaks- och pumpapytt och citronsås. GOTT!



Efter maten var det dags att börja jobba igen. Henke ska ju som sagt på lagfest med Fältjägarna i morgon och alla har fått något de ska ta med sig. Någon ska ta med sig värmeljus, någon oliver och någon sopsäckar osv. När de kom till Henke hade de slut på vettiga saker och kände för att jävlas lite. Henke ska därför ta med sig en urkarvad pumpa. Jag tog denna uppgift på största allvar och bestämde mig för att karva in fältjägarnas logga. Eller i alla fall en version av den. Det tog sin lilla tid, men nu är den klar. Jag hoppas den kommer att uppskattas. Annars jävlar.



Till er som inte förstår vad det står så står det kort och gott jägarna. Henke tyckte att det räckte.

Kommentarer
Postat av: åsa

haha, grym pumpa!

2009-10-30 @ 23:18:47
Postat av: Karin

Jobbigt att Henke kommer att få ALL cred för den fina pumpan. Ingen kommer att tro honom när han säger att det är du som gjort den.. Typiskt.

2009-10-31 @ 12:23:52
URL: http://select.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0