tredagarsinlägg

Nu sitter jag här i soffan och är bara så himla nöjd. Ibland är man ju bara det. Det har varit tre riktigt bra sköna, men ändå aktiva dagar.
I torsdags jobbade jag på Balder igen. Som vanligt går det lite bättre andra dagen, då man fått lite kläm på allt. Det  var mycket gråt även då men nu var det en ny liten kille som tog över stafettpinnen. Han är lite mindre och lite mer drama-queen så det är lättare att bara skratta åt honom.
På kvällen åkte jag, Åsa, Evelina, Therese och Elsy ut till obygden för att hälsa på Mallan. Hon bodde så himla mysigt. Efter en lång färd genom bäcksvart skog så öppnade den upp sig och fram dök ett litet rött hus med vita knutar. Vi blev bjudna på ananaspaj (världens godaste) med glass och te. Det var mysigt att sitta och prata ett tag där. Vi umgås ju inte så mycket längre så det är trevligt när man väl träffas.





Igår hade Martin dragit ihop till ett litet restaurangbesök innan Idol. Vi möttes på Jack rabbit Slims, Pulp Fiction restaurangen. Åt en oxfilétoast som var helt ok. Inget extra men gick helt klart att äta. I och för sig finns det otroligt få saker som jag inte tycker är ätbara, men ändå.
Vi hade dock ett litet problem. Kaxa. Vi fick inte tag i någon hundvakt. Hon kunde ju följa med till Martin på Idol men under restaurangbesöket då? Det slutade med att hon fick vänta i bilen. Hon har ju dock så värdelös päls och fryser jämt så det behövde vi ju lösa. Vi brassade på värmen i bilen på högsta under resan dit och så hade vi klätt på henne både polotröja och täckjacka. Plus att vi hade filtar och fällar i hela bilen. Vi var ju bara på restaurangen i en och en halv timme så stackarn höll nog på att svettas ihjäl :)



Sedan kollade vi alltså på Idol. Jag körde men Henke drack lite bärs och följde med Martin och Jonas ut på krogen. Jag skjutsade hem Kissan och lade mig och läste.




Idag har vi städat, vilket som ni ser på förra bilden verkligen behövdes, gått på hundpromenad med pappa och åkt in till stan. På stan så fikade vi på Tingshuset, mmmm, och gick runt och kikade lite. Bland annat var vi ju tvugna att spana in det nya torget som invigdes i går. Det var fullt med små mat- och prylstånd. Inte de gamla vanliga strump- och kokosbollsstånden utan lite nya roligare. Det fanns allt från creps till kängruburgare till engelskt porslin. Vi bestämde oss för att köpa lite delikatessoliver till middagen på kvällen.



När vi kom hem igen lagade vi lite lördagskäk.



Det var ett nytt recept och det var riktigt gott. Oliverna var inte med i receptet men det var väldigt gott att ha de till. Jag skriver ner hur man gör detta i fall det är någon som vill testa.

400 g pasta
600 g kycklingfiléer
olja
1 hackad lök
8st soltorkade tomater
1 dl hönsbuljong
2dl vispgrädde
0,5 msk vispgrädde
salt peppar
2dl västerbottensost

1. Koka pastan. Strimla kycklingen och bryn med lök och tomater.
2. Tillsätt buljong och grädde och låt koka i 4-5 minuter.
3. Smaksätt med basilika, salt och peppar. Sila av pastan och vänd ner osten och såsen.

That's it. Inte så krångligt vá?
Det enda jag ändrade på var att vi tog en annan ost, som var lite billigare, och... jag stekte inte kycklingen i olja utan smör och fläskflott(!)
När jag stekte fläsk till rårakorna häromdagen så sparade jag flottet och använde nu lite av det till den här rätten. Lite sjukt och inte så nyttigt kanske men det blir gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0