Dansgala

Vad gjorde jag och Åsa igår då? Jo, vi gick på dans!
Jag vet inte om jag nämnt förut att jag och Åsa har en lista. En lista med saker vi ska göra. Det är så ofta man sitter och har tråkigt och inte vet vad man ska hitta på, nu är det bara att bocka av från våran "attgöralista". En av punkterna var att gå på dans. Vi hade väl tänkt att vi skulle vara några stycken som drog iväg men det slutade, som vanligt, med att det bara var jag och Åsa som drog iväg. Det var dansgala på Folkan och tre band som spelade. Inga pauser, dans non-stop. Vi åkte dit efter Idol så vi var där runt tio. Hade tagit ut pengar innan så vi ställde oss i kontantkön, men, det kostade tydligen 230KR!! så vi fick snällt gå och ställa oss i kortkön eftersom vi inte hade så mycket pengar med oss.
Det började lite segt, det var ju säkert fyra tjejer per kille så de blev ju uppbjudna på en gång. Det dröjde lite innan vi insåg hur snabba vi var tvugna att vara för att hinna bjuda upp. Så de sista timmarna blev det faktiskt en hel del dansande. Det är även lite jobbigt att vara så kort för det känns ju inte som att jag kan bjuda upp vem som helst. Det vore ju taskigt att bjuda upp någon som skulle bli tvingad att dansa som en krok.
Vi är ju inte så vana vid att gå på dans så vi vet ju inte riktigt hur det brukar vara men av säkra källor fick vi höra att det inte var en bra danskväll, alldeles för lite karlar och alldeles för dåliga karlar. Hade ändå kul så med den infon kan det ju egentligen bara bli bättre. Sommaren känns ju ändå som den bästa dansårstiden så det kan ju hända att det dröjer innan det blir nästa gång men jag tror säkert att det blir en nästa gång i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0