Höst, Robinson, målning och curry

Jag vet att jag är kass på att skriva nu, men jag är bara så himla less. Tror att det är vädret som gör det här med mig. Tänk om det bara ville komma lite snö så det slutade vara så himla mörkt och fuktigt.
Tänkte dock uppdatera er lite om vad som hänt och vad som händer för tillfället.

Sitter just nu i ett vardagsrum i kaos. Vi håller på att måla de vinröda väggarna vita och har därför dragit ihop hela möblemanget till mitten av rummet. Sitter därför ruskigt nära tv:n nu och är lite orolig för ögonskador. Måste dessutom titta på Idol igen eftersom vårat "kanalkort(?)" gått sönder och vi bara har ettan, tvåan och fyran. Ser sedan fram emot en repris av Robinson som jag självklart också redan sett.

Igår firade jag och Henke att vi varit förlovade i två år. Det gjorde vi genom att då måla vardagsrummet två gånger och sedan gå ut och äta. Den bästa presenten var ändå att vi faktiskt målade vardagsrummet två gånger utan att Henke blev arg! Det känns nästan lite overkligt.
Vi gick på Lilla Siam och åt, det måste vara en av de bästa restaurangerna i stan. Maten är så himla god, man får mycket, det är fint upplagt och allt är så fräsht. Inga frysgrönsaker där inte, det knastrar faktiskt när man tuggar på grönsakerna. Jag beställde kyckling i grön curry och Henke kyckling med jordnötssås. Men självklart delade vi lite =)
Henke känner en av ägarna så vi fick gratis vårrullar till förrätt som även de var supergoda. Till efterrätt då? Friterad banan med glass så klart!

Sedan gick vi till Åsa för att titta på Robinson. Älskar Robinson! Vi spelade lite rockband sedan också och jag måste verkligen få skryta om att jag nog är sämst i världen på att spela trummor! Gitarren går lite bättre men trummorna.. helt plötsligt tappar jag all koordination och logik och bara slår överallt i panik och otakt. Men jag ska inte ge upp, det kan ju bara bli bättre faktiskt.

Nu är Henke och säljer Bingolotter men så snart han kommer tillbaka ska vi ta tag i sista (förhoppningsvis) lagret färg på väggarna så vi kan få ordning på möblena till ikväll.

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad var det för sås till de friterade bananerna?

2009-11-22 @ 23:54:14
URL: http://select.webblogg.se/
Postat av: Karin

Vad var det för sås till de friterade bananerna?

2009-11-22 @ 23:54:30
URL: http://select.webblogg.se/
Postat av: Karin

...tydligen vill jag VÄLDIGT gärna få ett svar.

2009-11-22 @ 23:55:48
URL: http://select.webblogg.se/
Postat av: SuO

Om grönsakerna knastrade var de säkert frysta.....

2009-11-23 @ 07:50:11
Postat av: Jenny

Karin - Det var den här goda specialsåsen de bara har på kinarestauranger =)

Sune - FÄRSKA grönsaker knastrar också, det är väldigt sorgligt att du inte vet det.

2009-11-23 @ 08:34:37
URL: http://tantjenny.webblogg.se/
Postat av: mange

kinesisk sirap?

2009-11-23 @ 12:51:23
Postat av: Karin

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

2009-11-28 @ 19:36:30
URL: http://kakansfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0