Helgbestyr

Skulle ju mysa framför tv:n igår, somnade dock inom typ tio minuter och gick och lade mig. I natt sov jag i gästrummet. Henke var ju ute igår och när han druckit så går det inte att sova bredvid honom. Han gnyr och suckar och vrider och vänder hela natten. Plus att jag alltid vaknar när han kommer hem och stökar runt i sovrummet. Trodde jag hade den perfekta lösningen till ostörd sömn när jag bestämde mig för att sova i extra rummet. Hade dock inte räknat med ett högljutt sms när han berättade att han satt på bussen och att han kom in och väckte mig för att säga hej när han kom hem. Resten av natten blev dock bra.
Sa ju att jag skulle berätta lite om vad jag hade för mig igår.
Johanna var hemma och hälsade på så jag och Meeri blev inbjudna till hennes mamma på lunch. Det var jättemysigt och jättegott. Hennes mamma har köpt en jättefin lägenhet i Torvalla. När vi hade ätit och pratat i några timmar så skulle de åka till Åsarna och graven och jag skulle masa mig in till stan. Det gick ju inte jättemånga bussar men jag lyckades pricka in en ganska hyfsat. Fick dessuton sällskap på busshållsplatsen av 70-åringen Joe (utalas på svenska, inte på engelska)
Gick till Åsa och vi handlade lite till middagen och drog till Gradinskan och kockade. Det blev en curryköttfärsgryta med ris. Som tillbehör hade vi banan, kokos, nötter och oliver. Det var jätegott!




Enda problemet är att jag nu luktar curry under armarna! Min svett luktar curry! Jag måste duscha.

I morse vaknade jag klockan åtta, igen. Det gjorde jag igår också. Min trötta period verkar vara över. Jag vaknar precis klockan åtta och är jättepigg. I går var jag pigg hela dagen också, tills jag somnade i soffan. :)

Henke har ju inte klivit upp än så jag har haft några timmar att spendera. Jag har därför bakat bröd och ätit en superfrukost.
Sune och Anna-Lena är på väg hit med Kaxa och så ska vi gå på långpromenad.


Kommentarer
Postat av: Anna

Va gott det såg ut! Både brödet och grytan, recept tack! :) /Anna

2009-11-03 @ 14:04:33
URL: http://annaheman.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad kul att du tycker att det ser gott ut! Receptet på bröd har jag skrivit ner här på bloggen förut och det kan du läsa här: http://tantjenny.webblogg.se/2008/february/

Receptet på currygrytan hittade vi på Allt om mats hemsida. Här kan du läsa det: http://www.alltommat.se/recept/curry-bombay-5803

Tyckte dock att det inte riktigt behövdes lika mycket vatten som det stod i receptet, men det är ju en smaksak.

2009-11-03 @ 20:46:25
URL: http://tantjenny.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0