Junta

I fredags var det dax för junta igen och denn här gången var det min tur.
Svettigt värre. Speciellt eftersom jag slutade kl fyra och middagen skulle stå klar kl sex. Men jag hade förberett det mesta redan på torsdagen så det gick ganska bra ändå.

Menyn för kvällen:

Fördrink:
Martini med citron och oliver

Förrätt:
Rödbetor med ruccola, chevréost, honung och solroskärnor

Varmrätt:
Fisk- och räkgryta med mango och ris

Efterrätt:
Varm chokladmuffins med vaniljglass

Det blev bara en bild på förrätten men den ska ni få se i alla fall.

Drycken som serverades var vin och i sann matjunteanda dracks det lite mer än vad som var tänkt från början.
Det plockades fram diverse drycker ur både mina och Evelinas gömmor.
Åsa kom och gjorde oss sällskap och sedan dracks det ännu lite mer.





Sedan var det ju inte så mycket annat att göra än att bege sig ut på krogen.
Det var riktigt skoj men jag träffade inte en enda person jag kände.

Vad hände då igår?
Jo vi gick ut på krogen. (Fattar inte vad som tagit åt mig)
Vi blev bjudna på Cissis 29-års kalas i sista sekunden och där bjöds det på fördrink och tårta.
Cissi hade fått spelet "Med andra ord" i födelsedagspresent så det spelades resten av festen.
Det var superskoj och det blev en hel del skratt. Några av höjdpunkterna var:

Beskrivning:
En röd skalbagge med prickar.
Henkes gissnig:
En pilbåge.

En beskrivning av Ali Baba blev:
En utlänning med 40 rövare.

En beskrivning av Tyskland:
Ett land i Europa.

Ja, det var bara en bråkdel av alla roliga beskrivningar som slängdes ut.



Sedan blev det alltså krogen och denna gången träffade jag supermånga jag kände. Det var jättekul! Jag som aldrig träffar någon jag känner när jag går ut. Det kanske berodde på att jag praktiskt taget var nykter och därför lade märke till alla bekanta ansikten :)

Höjdpunkten på krogen var helt klart den bisarre bartendern.
När han öppnade flaskor så kastade han kapsylerna på folket som stod kring baren. Mange frågade vad han hette och då svarade han "Cp-Jon". Åsa, Mange och Kalle beställde Tequila och fick (jag överdriver inte) ett dricksglas var med sprit. Tre stora klunkar per skalle fick de kämpa i sig.
Kul kille, riktigt kul kille.

Idag har jag köpt mig ett par näbbstövlar!
De jag budade på första gången fick jag inte, de jag budade på andra gången fick jag inte. De halvfula stövlarna jag budade på tredje gången fick jag självklart. Jag hoppas verkligen att de är finare i verkligheten än på bild.
Men det var kul att vinna i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0