Huvudvärk!

Jag har nu haft huvudvärk konstant sedan i onsdags. Den började komma smygande på onsdag eftermiddag och eskalerande sedan. Vi var ju ut och åt med jobbet i onsdags. Vi gick på Captain cook. På onsdagar har de "pub quiz" som vi var med på. I mitt lag var jag, Martin, Calle och Calles fru Åsa. Vi kom trea! Hade vi vunnit så hade vi fått ett presentkort på 250kr där. Måste dock erkänna att varken jag eller Martin bidrog med särskillt mycket. Calle och framför allt Åsa var de riktiga stjärnorna. Mot slutet av kvällen började jag dock att känna att huvudvärken började bli värre. När jag kom hem tog jag lite tabletter och tänkte att det skulle gå över till nästa dag, men icke!
Nästa dag var jag inte på topp på jobbet. Efter lunch gick jag och lade mig på soffan i mötesrummet och vilade men inte heller det hjälpte. Åkte hem vid tre och åt mer tabletter och vilade ännu mer.
I morse... huvudvärk! Börjar få lite panik. Den är inte jätte, jätteilla men när man aldrig får en paus så blir man ganska trött. Jag känner ju att den kommer från nackan och eftersom mina två säkra kort, tabletter och vila, inte fungerade så var jag ju tvungen att hitta på något nytt.
Ringde runt till säkert sex stycken massageställen innan jag fick napp. Äntligen ett ställe som hade en ledig tid. Ett ställe som heter Andrum som ligger nedanför universitetet. Klockan tre var jag där och pröjsade 300kr för 25min massage men det var tammefan värt det. Det var så jälva "ont-skönt" att det var inte sant och jag tycker faktiskt att det känns lite bättre i både nacke och huvud.
Nu sitter jag i soffan och har domderat Henke ut i köket för att blanda lite dip till chipsen som ska inmundigas till Idolfinalen.
I morgon ska jag vakna utan huvudvärk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0