Grattis älskling!

Blev lite dåligt med uppdateringar igen. Henke drog till Härnösand med datorn och då kommer jag alltid av mig.
Ska kanske nämnas att jag och Henke varit på curlingträning. Tyckte ju inte att det kändes riktigt realistiskt att första gången man testade skulle vara under tävlingsförhållanden så... Mötte pappa och hans polare Micke i hallen och vi var helt ensamma. Och då menar jag helt ensamma. Det var en kvinna där och visade oss lysknappar osv men sedan drog hon och så fick vi flyga solo. Det blev inte så mycket riktigt spel, skippade sopningen. Men det var riktigt skoj och det ska bli kul på juldagen även om jag inte tror att vi kommer att kicka någons ass.



Syrran och Martin har kommit hem och igår bjöd vi dem och pappa på middag. Köttfärspaj med hembakt bröd och sallad. Pajen blev grym men brödet blev inte bra. Usch, inte gott alls. Det var kryddat med kummin och tydligen gillar jag inte det i bröd. Jag använde även en sorts jästblandning jag hittade på affären som verkade grymt bra. Degvätskan behövde inte vara 37 grader och degen behövde bara jäsa i en kvart. Men brödet blev ganska kompakt och lite torrt och jag tror jag tänker skylla lite på jästblandningen. I och för sig så hade jag inte testat brödreceptet förut så det kan ju vara en kasst recept också.



Sedan tittade vi på film. Jag var zombiesugen för det var jättelänge sedan jag fick se en och häromdagen gick I am legend på tv så jag såg lite och fick mersmak. Syrran hade sett en bra film för några år sedan som hon ville se igen så den hyrde vi. REC. En spansk film. Den var riktigt bra, en gammeldags zombifilm med mer smink än animation. Precis som man vill ha dem.



Idag fick vi riktigt bra nyheter! Henke har ju pluggat klart till jul och frågan har varit vad han då ska hitta på, det finns ju praktiskt taget inga jobb att söka. Så för två veckor sedan kom ett jobb upp på Parkskolan. Han sökte, blev kallad på intervju och idag fick han veta att han fått jobbet! Grymt! Det är bara fram till sommaren men ändå.
Vi firade med att laga gryta på älggrytbitarna vi fått av Henkes momma och dricka lite måndagsvin. Gott, gott!



Vi har även handlat all mat till julafton så det är ju också en anledning att få fira lite. Skönt att ha det gjort! Bara Systemet kvar, det tar vi i morgon. Snart är det julafton!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0