Bakning

I går var en bra, aktiv dag.
Drömde på natten att jag bakade så det var ju inte mycket annat att göra när man vaknade än att börja knåda. Småfrallor blev det. Åt några men resten frystes in till jul. Kommer man från våran familj är det väldigt viktigt med småfrallor till jul. Och till alla andra tillfällen också iofs.




Vad är då viktigare än småfralla? Jo, tunnbröd! Och det ordnades också igår. Varje år så träffas Anna-Lena, Henkes faster och Henkes farbrors fru för ett rejält tunnbrödsbak. Det efterföljs av en middag där de varvar vem som ska ta med sig maten, efterrätten och salladen. Det var Anna-Lenas tur att fixa maten så då bjöd hon in oss också. Maten var jättegod och det bästa av allt var att vi fick med oss tre påsar tunnbröd hem. Vi skulle ha fått fler om vi inte hade haft så förbaskat liten frys.
Behöver kanske inte säga vad jag åt till frukost i morse..



Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Vädret är dock väldigt fint så något lär det väl gå att hitta på. Jag måste ju ha en plan annars får ju jag panik på söndagar. Det är så lätt att man bara blir sittande hela dagen och det hatar jag!



Kaxa försöker vara sitt allra sötaste för att få lite tunnbröd. Det lyckades.



Kommentarer
Postat av: A-L

Vill bara meddela att ni har en stående inbjudan till tunnbrödsmiddagen oavsett vilken som har varmrätten.

2009-12-13 @ 14:34:42
Postat av: Jenny

Vad skönt att vi får komma tillbaka trots att jag inte alls är lika rolig nykter =)

Nästa år kanske vi kan ta med oss något också, det är ju ingen som har hand om förrätterna än...

2009-12-13 @ 14:47:02
URL: http://tantjenny.webblogg.se/
Postat av: Karin

JAG VILL OCKSÅ HA TUNNBRÖD.

2009-12-13 @ 22:16:41
URL: http://select.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Till jul blir det MASSOR!

2009-12-14 @ 09:45:03
URL: http://tantjenny.webblogg.se/
Postat av: Pappsen

Det heter inte pötnos, det heter snötjos. Fråga Karin om du inte tror mig.

2009-12-15 @ 07:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0