Hur är man bakis?!

Jag vet fan inte hur man blir bakis. Jag gör fel hela tiden.
Det var ju inte jätttelänge sedan jag vaknade upp dagen efter med en blindtarmainflammation och det jag vaknade upp med idag är om möjligt ännu konstigare. Det började redan i natt. Jag hade ju druckit en del men inte alls så mycket, men när jag kom hem efter krogen så satte magen igång. Jag fick en fruktansvärd magknip. Det gjorde något så ruskigt ont att jag trodde att jag skulle svimma om jag klev upp ur sängen. Det gjorde jag tack och lov inte och var tvungen att kliva upp typ fem gånger till efter det. Det är i n t e kul att var a superrisig i magen när man har ett helt vardagsrum fullt med nattgäster. har fortfarande ont i magen men det har blivit mycket bättre.
En av sakerna som hände efter det var att det blev svårt att ta djupa andetag. Det kändes som om jag hade ett spännband runt bröstet så när jag försökte ta ett djupt andetag så gick det inte och gjorde ont. Nästa sak då? Jo, jag har fått någon sorts inflammation i axeln. Det går inte att lyfta armen från kroppen om jag inte har den böjd eller lyfter den ut åt sidan från kroppen. Gör jätteont om jag försöker. Att vara traditionellet bakis känns för tillfället som en barnlek.
Men... det var jättekul igår. Lägenheten var praktiskt taget full och vi fick till och med hämta ner stolar från vinden. Ett grymt drag. Lång kö på Plaza men Karin nämnde att hon fyllde 25 och fick då 15 biljetter till vip-kön. De måste ha haft 90-tals tema på krogen för det var enbart 90-tals musik och det gillar vi. Dansade en hel del och gick sedan och åt en nattlangos. Sedan spenderade jag ju några timmar på toa.
Innan festen så var vi och firade momma. Släkten var där och det är alltid lika roligt. Skrattade en hel del. Fick veta att Håkan och Tessan ska ha barn. Grattis! Nu är jag den sista av mommas barnbarn att få egna barn.

Lite bilder kanske.

Innan dekoration

Efter dekoration

Stolt Malin

Ted får dekorera en muffins helt själv

Den blev fin. Kreativ. Jag är stolt över att han inte överdekorerade den med hjärtan. Tycker att det visar på att pojken har smak.

Buffé hos momma.




Kommentarer
Postat av: Joanna

Om Malin bakar tårtorna till Marias brölopp kan ted få baka mina;)

2009-04-26 @ 23:31:07
URL: http://joannaj.webblogg.se/
Postat av: Meeri

HUvva, ont i magen inge kul! Tack för att jag fick komma iallafall coh synd att jag inte kunde stanna längre!

2009-04-27 @ 10:27:44
URL: http://meeri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0