Djungelhuset

Oj, vad roligt det är att leka. Slutade tidigt i fredags och åkte med syster, pappa och Ted till Djungelhuset, som är ett lekland. Det var jättekul och det var inte bara Ted som var genomblöt av svett när vi gick därifrån. Krin, Joel och Henke kom förbi lite senare men jag ger deras lekinsats ganska lågt betyg.
När vi hade lekt klart åkte jag med hem till Lugnvik. Vi skulle baka lite till nästa dag. Först ska vi till momma och fira hennes 85 årsdag som infaller den 28:e och sedan är det ju det stora systerkalaset på kvällen. Bakade först en kokoskaka till momma och sedan började det stora projektet vi tagit oss an. Att bara muffinsstora princesstårtor. Det var ju inte så lätt. Först så föste jag ihop formarna för tätt på plåten för de fick inte plats annars. Plus att jag tänkte att formarna kanske skulle vika sig om de inte fick lite stadga från formarna runt om. Detta resulterade i att de flesta av muffinsarna blev fyrkantiga. Inte den klassiska formen på princesstårta direkt. Resten av processen var inte heller helt lätt, men tillslut blev det gröna muffins i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0