Sjukhus

Normala människor blir bakis efter en fest, jag hamnar på sjukhus.
Morgonen efter den beryktade 80-tals festen (ska lägga upp bilder när jag känner mig lite piggare) vaknade jag med en jävelusisk magonta. Den satt högt upp i magsäcken så min diagnos blev på en gång magkatarr. Försökte äta lite, blev inte bättre. Smärtan kom i krampattacker och de var inte att leka med vill jag lova.
Välsignades även med grymt risig mage och feber.
När detta pågått i ett och ett halvt dygn ringde jag sjukvårdsupplysningen. De ställde samma diagnos som mig och sa att det nog skulle gå över. Testade lite mer tabletter, inget hjälpte. Ännu ett dygn senare ringde jag upp sjukvårdupplysningen som då bokade in ett besök åt mig hos jourläkaren på akuten för att ev få några lite starkare värktabletter utskrivna.
Döm av min förvåning när läkaren säger att jag har blindtarmsinflammation. Och ja, jag vet var blindtarmen sitter och jag hade inte blandat ihop den och magsäcken. Men tydligen är det så att smärtan kan börja där och sedan arbteta sig nedåt. Efter jag vet inte hur många undersökningar inkl en gynundersökning blev jag inlagd på Akutens Observationsavdelning över natten. Tydligen har de ändrat sitt förfarande vad gäller blindtarmar. Förr var det, som en läkare uttryckte sig:
 When in doubt, cut it out.
Men nu väntar de och ser om den läker av sig själv, onödigt med operation när det inte behövs.
Nästa dag klämde de mig på magen och sa att det nog skulle behövas skäras lite men de skulle behöva ta lite prover först. Som tur var så var proverna bra och kl halv tre blev jag utskriven. Fortfarande med magkramper men inte lika farliga och enligt läkarna skulle det börja gå över snart. Blir det sämre därimot blir det ilfart tillbaka till sjukhuset.
Det var vad jag gjort de senaste dagarna.

Kommentarer
Postat av: åsa

åsså missade du so you think you can dance på köpet din stackare!



hoppas att det blir bättre snart, kram!

2008-09-10 @ 17:34:28
Postat av: Jenny

OCH premiären av Top Model!

2008-09-10 @ 22:23:12
URL: http://tantjenny.webblogg.se/
Postat av: Kakan

Men herreminje!

TUR att man inte kunde närvara på DEN festen.

2008-09-11 @ 11:18:36
URL: http://kakansfoton.blogg.se/
Postat av: Linus

Vid gudars skymning vilken kanonhelg (not)!

2008-09-23 @ 01:07:47
URL: http://lalabarba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0