Kalas

Igår var jag och Henke på 60-års kalas. Det var pappas sambo Ingeborg som firades.
Jag gjorde tårtorna. Sex stycken.
Med hjälp från min vän Evelina kavlades och vispades det i timmar innan det prickiga resultatet stod klart.



Som vanligt missade jag helt att ta några kort på festen  så det fick bli två när vi hade kommit hem.


Så... till något annat.
Jag tvättade håret idag för första gången sedan permanenten. Såhär ser jag ut med blött hår:

Som blöta nudlar över hela huvudet.
Som tur är förbjöd hårfrissan mig att tvätta håret mer än ett par gånger i veckan så jag kommer inte behöva se ut på det här viset särskillt ofta. Och att tvätta håret på Friskis är numera uteslutet. Hur tusan ska man lösa detta när vi ska utomlands? Blött hår går ju som inte att undvika då. Gaah!!

Har gjort min skalp en tjänst idag också. Köpt schampo och balsam för 139 kr.

Tydligen är inte Dubbeldusch det idealiska för ett välmående hår. (Vem hade kunnat ana?)




Kommentarer
Postat av: Kakan

Hallilåja?

2008-05-12 @ 14:03:00
URL: http://select.webblogg.se
Postat av: Jojo

OJ! Här har det hänt grejer. Jag är heeelt lost eftersom jag varit utan internet i två veckor.. I love your hair! Skitsnyggt! Jag fick också för mig att permanenta för nått år sen, vilket resulterade i EN lock och resten rakt och slitet. Inte skitsnyggt alltså. Å förresten, vilka himla söta tårtor! Mycket nu.. Tjohej Johanna

2008-05-13 @ 12:50:31
URL: http://hippocampus.webblogg.se
Postat av: Anonym

dålig uppdatering här tycker jag// Jenny

2008-05-16 @ 21:22:31
Postat av: Kakan

En dag till utan uppdatering och bloggen ryker från bokmärkesraden!

2008-05-20 @ 17:27:32
URL: http://kakansfoton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0