Hålla sitt ord

I början av förra vintern slog jag och Henke vad.
Henke trodde inte att det skulle bli kallare än -15 vid fler än tre tillfällen den vintern. Det trodde jag. Jag vann. Med råge.
Det vi hade slagit vad om var en trerättersmiddag. Hemmalagad. Månaderna gick men ingen middag. Men... efter en hel del påtryckningar från min sida serverades den alltså igår. Exakt 18 månader efter jag vann vadet.
Jag jobbade ju frukost på Älgen och jag hatar att komma hem och laga mat när jag jobbat där så det passade perfekt. Efter jobbet åkte vi och fikade fruktsallad hos Malin och Falle och sedan var det dags för Henke att ställa sig framför spisen medan jag, Malin och Åsa tog en sväng på stan. Underbart!
Väl hemma satt jag framför datorn ett tag (ombytta roller) och sedan serverades middagen.

Förrätt:
Skagentoast med avocado

Varmrätt:
Grillad fläskfilé med ugnsrostade rotsaker och creme fraiche

Efterrätt:
Ben and Jerry's Cookie Dough Icecream

Gottgottigottgott!
Vad mycket roligare det är att äta mat som någon annan lagat.
Efterrätten intogs i soffan framför en film. Shutter. Den var okej, inte superläskig direkt.
Och det bästa av allt. Jag lyckades övertala Henke att detta ska ske en gång per år. Bara 364 dagar tills Henke lagar middag nästa gång!




Kommentarer
Postat av: Kakan

Kunglig förrätt! Hahaha..

Efterrätten är jag mest avis på måste jag säga. Fick du en egen burk?! Slurp.

2008-07-20 @ 18:22:00
URL: http://select.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Nej, vi delade. Lite mer romantiskt så... eller så kanske det var för att en burk kostar 50kr... eller för att det faktiskt knappt går att äta en hel själv om man inte äter den som huvudrätt. Välj själv. Jag väljer alt nr ett!

2008-07-20 @ 19:57:20
URL: http://tantjenny.webblogg.se/
Postat av: Kakan

Om du köper en åt mig skall jag visa dig att man kan äta en hel själv... tro mig.

2008-07-21 @ 16:14:08
URL: http://select.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Hmm... en möjlig namnsdagspresent till dig kanske. Det blir ju som en liten present till mig också, att se dig kämpa med glassen mellan groggarna och muffinsarna.

2008-07-21 @ 17:37:46
URL: http://tantjenny.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0