Brännboll

Jag ska börja med att presentera Spira kortdesigns nyaste tillskott.
Sally.
Åsas föräldrars nya hund. Som ett litet gosdjur. Var så rädd för Kaxa när de först träffades att hon kissade på sig. Men hon tuffade snart till sig med lite hjälp från Åsas och mina djupa insikter i hundpsyket.




I helgen var det dags för ännu en brännbollsturnering.
Det började inte bra.. fem mil in på resan sa pappas bil ifrån. Vi hade bytlånat bil för att vi inte riktigt litade på att Jettan skulle ta oss hela vägen.
Oljelampan lyste och det tjöt något fruktansvärt. Det var bara att ringa pappsen och byta bil ännu en gång. denna gång till Ingeborgs. Vi bytte i alla fall upp oss varje gång :)

Väl framme fortsatte bilproblemen då en bensindunk hade läckt i bagageluckan och alla våra saker stank av bensin. Vissa tyckte dock att det luktade fantastiskt och satt och luktade på I-pod fodralet halva kvällen :)
Brännbollen gick väl sisådär. Fyra gatanterade matcher, fyra förlorade. De första tre var jag inte alls delaktig men i sista fick jag springa. Efter en skadad spelare kom vi överens med domarna om att han fick slå och jag springa. Och som jag sprang. Hjälpte dock inte.
Kvällen var trevlig, vissa badade, det grillades och dracks.
Jag vann i "vara uppe längst tävlingen" Halv fem klarade jag mig till. Karin kom tvåa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var är detta?

2008-07-08 @ 13:02:23
URL: http://www.meeri.blogspot.com
Postat av: Jenny

Umeå min vän

2008-07-09 @ 18:49:04
URL: http://tantjenny.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0