Olycka

I morse gick jag och Åsa förbi en olycksplats. Det var sjukt otäckt.
Det var på vägen som går nedanför Stora Kyrkan och vi gick förbi bara minuter efter det hade hänt. En cyklist hade blivit påkörd och låg på vägen. Blod i hela ansiktet. Polisen kom precis när vi gick förbi men ambulansen hade inte hunnit dit än. Jag har tittat på Öp:s hemsida hela dagen för att få se hur det gick men de har inte skrivit någonting. Jag var inne nu och trodde jag hade fått napp men då var det en kvinna som blivit påkörd kl halv fem på en helt annan väg.
Två slutsatser har jag dragit av detta. jag ska sluta cykla och jag skulle vara en katastrof om jag någonsin kom först till en olycksplats. Jag kan se på vilka operationsprogram som helst på tv men ser jag något i verkligheten är jag värdelös.
En gång såg jag en tant som hade ramlat igenom ett skyltfönster och sprättat upp hela vaden. Jag spydde. Inte på en gång men efter ett tag. Den här gången var jag på lite längre avstånd så nu blev jag bara yr och mådde lite illa efteråt men ändå... Skulle du vilja att personen som kom för att hjälpa dig efter en olycka börjar spy och måste få lägga sig ner ett tag?
Skulle någon veta något om hur det gått med den stackaren på cykeln kan ni väl höra av er.

En helt annan sak.
Jag och Henke ska försöka skärpa oss med träningen och att dra ner på onyttigheterna. Så igår var vi ju tvungna att slå på stort. Karin skickade ett recept på "sockerkaka"....med choklad. Den skulle tydligen vara riktigt saftig och god. Och det var den!!! Åt dock alldeles för mycket. Fick rusa upp på toa kl fem i natt och så har även hela dagen fortlöpt. Jag tror dock att den lugnat ner sig något nu. -ta i trä-
Detta kan också vara en bidragande orsak till den ovannämnda yrseln och illamåendet :)

Den stora frågan är ju nu vad vi ska göra med resterna som ligger i köket... man kan väl inte slänga så god kaka?


Kommentarer
Postat av: Meeri

När det verligen gäller är man ganska klar i knoppen och tillförlitlig faktiskt. Jag skulle inte känna mig orolig om du var först på plats om det hänt mig något.

2008-08-05 @ 10:44:09
URL: http://www.meeri.blogspot.com
Postat av: Robin

Ja du skulle kunna, i motsatts mot vad Karin skulle ha gjort, bjuda en granne på kaka. Hej förresten!

2008-08-05 @ 12:52:15
URL: http://www.goncalves.se
Postat av: Kakan

ROBIN din lilla luring, har du hittat hit nu också.

Jag LOOOOOVAR att bjuppa på bakverk när jag kommer till Sunkan. Följer du med mig till Ö&B för att köpa muffinsformar lovar jag att du skall få chokladmuffins tills det sprutar ur öronen på dig :)

2008-08-05 @ 13:07:34
URL: http://select.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Meeri- Jag hoppas vi aldrig behöver få veta hur jag skulle reagera..



Robin- Tjenare själv!! Jag bjuder alltid på kaka... men nu åt vi faktiskt upp den själv.



Karin- Jag vill se bilder på de där utlovade muffinsarna. Nu har vi ju en hyfsad förebild att leva upp till.

2008-08-05 @ 22:23:03
URL: http://tantjenny.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0