Nöjd

Detta är vad som hände igår.
Jag kom hem sent från jobbet och var hungrig så jag skulle inte hinna till det bokade spinningpasset. Henke var i valet och kvalet men bestämde sig i absolut sista sekunden att försöka hinna dit. Han skyndar sig iväg, kommer tillbaka inom två sekunder, flänger runt lägenheten, svär och försvinner lika snabbt. Något var glömt.
Ytterligare två sekunder senare hör jag ett avgrundsvrål från parkeringen då han slår örat i bildörren.
Jag hinner nätt och jämt sätta mig i soffan innan dörren öppnas ännu en gång och en träningsväska viner genom luften. Då har min stackars sambo i stressen lyckats glömma att sätta på sig säkerhetsbältet, kommit precis runt kurvan nedanför huset och blivit stoppad av polisen. Ettusenfemhundrakronor i böter!
Och till alla er som lever i någon konstig illusion om att Henke inte kan bli arg... ni skulle bara veta!


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Vi vet.

2007-10-11 @ 19:51:16
Postat av: Anna-Lena

Vi vet. Det hade räct till många middagar i Indien.

2007-10-11 @ 19:52:51
Postat av: Lillasyster Karin

MEN VA!? Detta är bland det mest tragiska jag läst!? Ååh, fatta ångesten i att veta att man egentligen inte ens skulle åka iväg första gången, och sen glömmer något, och bestämmer sig en ANDRA gång för att dra... Stackars stackars storebror.

2007-10-11 @ 19:58:18
URL: http://select.webblogg.se
Postat av: Jojo

Meeen huuuuva. Sikken himla osis. Typiskt en sån där gång när allt bara går fel. Hoppas hans humör blivit bättre nu! Kram J

2007-10-11 @ 20:10:39
URL: http://hippocampus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0