Mottejs goknul

Några saker som kan få ett hjärta att smälta:

-Malin frågar Ted om han vill bli buren och han nickar. När hon böjer sig ner för att plocka upp honom skakar han på huvudet och säger: "Mottej bäja" (Moster bära), springer mot mig och slänger sig i min famn.

-Vi sitter i soffan och äter chips. Varje gång han ska ta ett nytt måste han klättra ner från soffan och varje gång han sätter sig igen tar han tag i min arm och lägger den runt sig så jag håller om honom.

-Malin ska på jobbet på morgonen och jag och Henke ska ta honom till dagis så jag lägger mig i sängen bredvid Ted istället för Malin. Då förklarar han allvarligt: "Mamma bobb, pengaj" (Mamma jobb, pengar)

Förmodligen är det säkert så att man måste ha varit där för att till fullo uppskatta det men sötare pöjk finns inte!

Ja, som ni vet så raderade ju jag alla bilder jag tagit i Örebro men jag hade ju faktiskt en kväll kvar där så här kommer lite ögongodis! (I dess rätta bemärkelse!)

   Ted målar i målarboken han fick av mig och Henke i födelsedagspresent.

  Han ÄLSKADE dessutom bilarna vi köpte till honom!

  Han har lärt sig från mamma att man ska smacka med läpparna när man använt läppstift.

  Det är gott med "pipps"

  Ett alldeles nytt och jätteroligt trick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0