Desperate

I kväll är det Desperate housewiveskväll och jag bara njuter! Bästa kvällen på hela veckan. Världens bästa program, te och något gott bakat. Evelina brukar stå för bakverket, för det finns ingen som kan baka som hon, men ikväll tänkte jag försöka bidra med något också.
En banankaka fick det bli... Hade några gamla bananer så det var inte ett svårt val. Hade aldrig bakat någon förut så jag letade upp ett recept i mammas gamla kokbok. Gamla var ordet. Sockret och mjölet var mätt i kaffekoppar. Efter en del letande på internet listade jag ut att en KKP var 1 1/2 DL. Sedan såg jag att mitt halvlitersmått var så gammalt att det faktiskt hade "kaffekopp" som måttanvisning. 
Receptet kommer här men jag råder alla som vill baka att vänta till jag meddelat hur det smakar. 





BANANKAKA                                               175 grader i 50 min
3 mogna bananer (mosade)
1 1/2 kkp socker
2 ägg
100 g smält margarin
2 1/2 kkp mjöl
1 1/2 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
2 tsk vaniljsocker
6 msk grädde (jag tog mjölk)

Det fanns inga vidare instruktioner så jag blandade helt enkelt allting och tömde i en bröad form. Verkade fungera...

PS. Dagens pappapåse inehöll: En brun dunjacka och en stor påse bullar. Så vi har ju en backup om inte kakan smakar bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0