Papaya-coconut

Nu har vi lamnat Baga for det betydligt vackrare och lugnare Benaulim. Nagra utspridda turister pa sanden nedanfor sma mysiga strandrestauranger, och det ar allt. Perfekt!
Sjalva Benaulim-stad ligger en liten bit harfran men jag tror inte ens att vi kommer att bemoda oss om att ta oss den lillla biten dit.

  Nagot lugnare

  Restaurangen dar vi ater frukost och lunch

Det vandrar som vanligt runt forsaljare och forsaljerskor pa stranden men de ar farre an i Baga och Calangute och trevligare. De pushar inte lika mycket och speciellt tva av dem har satt sig ner och pratat med mig. Intressant att fa hora jur de lever. Bagge tva jobbar pa den har stranden halvarsvis och har sina man och barn i en annan stad. Traffar dem inte pa hela tiden. En berattade att hon blev bortgift nar hob var 16 till en man som da var trevlig man nu var alkoholiserad. Skilsmassa finns overhuvudtaget inte. Sorgligt.



Sa, nu till hur vi tog oss hit... i en liten minibuss och allt jag kan saga ar att jag verkligen utsatts for min akradsla har. Jag kan kanske jamfora en timmes tur i minibussen med att for en ormradd ha huvudet nedstoppat i ett akvarium fullt med ormar i typ... for alltid!
Otroligt nog sa taxichaufforen att det nastan aldrig ar nagra olyckor for bilforarna forstar varandra.



Magontan... ar borta!!!!!! Den overgick till att inte kannas alls till att bli en sjuhelvetes magknip till att efter tva Dimor ga over helt. Aahh, alskar piller!!


En papaya-coconut och en plats i solen...
image132

Kommentarer
Postat av: pappa

hej!Töväder som nu blivit minus o halt.
Kaxa nu här till i morgon.Lyckades (Kaxa)skita rejält efter ett par da´rs stopp.Köpt jättegullig slalomutrustning till Ted.Må bra!Pappa.

2007-11-18 @ 17:16:36
Postat av: åsa

Akta så du inte blir bortgift! :)

2007-11-18 @ 18:55:10
Postat av: Meeri

Visst är det hemskt att höra? Har hört många liknande historier i Guatemala där mannen fortfarande enlig lag har rätt att förbjuda sin fru att arbeta!

2007-11-20 @ 09:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0