Flitens lampa

Igår gjordes faktiskt en hel del nytta.
Jag slutade jobbet kl elva då Åsa skulle till tandläkaren. Gick hem, lämnade Kaxa och så begav vi (jag o Henke) oss på stan. Första stoppet blev lunch. På Athena! Jag har inte satt min fot där sedan jag slutade för fyra år sedan, men allt gick helt smärtfritt och de har fortfarande den absolut godaste lunchen i stan. Alla kategorier. Någonsin.
Sedan var det Claes Ohlssons tur.  Pärmar och plastfickor köptes.
Väl hemma var det organisationsdax. Räkningar, försäkringar, skattepapper, allt som legat huller om buller i lådor fick sin plats i pärmen.
Rensade ur ALLT ur den stora bruna byrån i hallen. Från början visste vi inte hur vi skulle klara oss utan all den föraringen men efter lite fundering insåg vi att vi  kanske inte behöver en peruklåda.
  Tomt på byråns gamla plats

   Nya platsen

När vi rensat klart för dagen blev det ett spinningpass och efter det en nyttig massage av herr Magnus Fahlander.
I kväll blir det lugnare, kanske att vi rensar ur någon låda eller så för skojs skull... men inte mer än så.

Kommentarer
Postat av: Kakan

ÅÅh, vad sugen jag blir på att organisera något! Bidde ju kalasbra med en liten stol på den gamla byråplatsen. Ska ni verkligen ha byrån i trapphuset? Tjo! ps: imåra kommer jag till stan! Jiho!

2007-11-01 @ 19:12:11
URL: http://select.webblogg.se
Postat av: Jenny

Härligt, då kan du hjälpa oss att organisera! Det här projektet ska nämligen fortlöpa under hela helgen! Ang. byrån: Vi tänkte, varför inte?

2007-11-01 @ 20:38:59
URL: http://www.tantjenny.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0