Julafton nr ett

image205

I år blev julaftonen lite annorlunda. Jag firade inte med familjen utan följde med Henke till Sundsvall. Vi åkte dit dagen innan och åkte hem dagen efter. Det var hela Henkes familj, mormor, morbror, morbrors ex och två kusiner. Det var inte så stora skillnader från vårat julfirande förutom att jag inte fick flest paket (ska ju fira en till jul i Lugnvik med min familj så klapparna blev uppdelade på två), de hade inte ett separat julbord som man gick och tog från och alla hade inte somnat innan tio. I själva verket tror jag inte att vi gick från mormor Sonja innan halv ett och sov därför inte innan halv två. Har varit helt knäckt i två dagar.
Vill också nämna att jag blev väldigt nöjd med julklapparna jag fick, toppenbra!

                      

Så, ikväll är det dax för julafton nr två. Med julmat, klappar och Strandforsar. Ted och Malin har kommit hem. De och Peter sov över här inatt men inte innan ett besök hos "doffa" (morfar) Morfar är favoriten just nu och det har otroligt nog inget att göra med mutan Ted fick.

    

Bara en sak till...
Ni ser bilden på Kaxa en bit upp. Den med den röda rosetten runt halsen. Karin skulle göra kaxa julfin och knöt ett sidenband rund halsen på henne...trodde hon. I själva verket hade hon knytit fast ena frambenet med halsen och anledningen till att kaxa låg så snällt i soffan var att hon inte kunde kliva upp. Fy bubblan Karin! Man kan riktigt se ångesten i Kaxas ögon.

Kommentarer
Postat av: Kakan

Neee, man ser ju hur hon utstrålar lycka över att vara så fin!

2007-12-27 @ 12:56:45
URL: http://select.webblogg.se
Postat av: Erika

Hejsan!
Kikar runt på lite bloggar och ramlade in hos dig! God Jul!

2007-12-27 @ 15:41:20
URL: http://annaerika.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0