Indisk mat

Jag tror det är fjärde gången sedan vi kom hem som jag har försökt mig på att laga indisk mat. Hade några bra recept sedan förut men har mest letat på internet. Det otroliga är att när man prövar de flesta av recepten så blir det typ ingen sås. Det är väl såsen som är hela grejen? Och nu har vi ju faktiskt varit där så vi kan ju säga med säkerhet att indisk mat är SÅSIG!
Lagade Korma av ett gamalt recept jag hade och det blev gott, inte wow utan bara gott. Så då tog jag mod till mig och skickade ett sms till han som ägde den indiska restaurangen förut. Jag jobbade ju där två gånger och hade därför hans nummer. I ett fyra sidor långt sms bad jag om hans recept... och han sa ja! Han ska maila mig alla sina hemligheter!!! Och den maten har jag faktiskt ätit och VET att den är god! Jag är så glad! Det är nästan läskigt hur glad mat kan göra mig.

          
Inte helt perfekt men lilla familjen godkände ändå.

Kommentarer
Postat av: Kakan

Haha, min bror har ett enastående bordsskick. Men riktigt ser hur han slevar i sig!

2007-12-17 @ 23:43:01
URL: http://select.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0